Pagina's

zaterdag 9 augustus 2014

Make-up look | Day to night make-up look


Door Irene

Een day to night look is wat mij betreft super handig, omdat als je in de avond nog iets speciaals te doen hebt dat je dan niet gelijk al je make-up er af hoeft te halen, om vervolgens weer make-up op te doen. De looks hebben beide een vrij rozig/paarsige ondertoon waardoor de looks eigenlijk op iedereen wel staan. Benieuwd hoe ik deze twee looks heb gemaakt? Lees snel veder!


Make-up look voor overdag


Voor deze look begin ik met de ogen. Eerst neem ik een oogschaduwbasis en blend deze uit over mijn bijde oogleden helemaal tot mijn wenkbrauwbot. Daarna breng ik wat highlighter aan in mijn binnenste ooghoek en wenkbrauwbot.
  • Urban decay primer potion in original
  • MAC pigment in lilly-white


Daarna neem ik een basic bruine oogschaduw en breng deze aan in de crease en buitenste ooghoek.
  • Essence quattro in 05 to die for

Vervolgens neem ik een Neutrale oogschaduw met een roze ondertoon en breng deze aan op mijn gehele bewegende ooglid. Daarna blend ik de twee kleuren tot een geheel.
  • NYC quattro eye shadow 815 best of broadway


Ik breng wat eyeliner en mascara aan.
  • Catrice liquid eyeliner in 010 Dating Joe Black
  • Maxfactor clump defy mascara in waterproof

Ook doe ik mijn wenkbrauwen snel tussendoor.
  • Benefit gimme brow wenkbrauwgel in medium/dark
Breng evt. gezichtsmake-up, bronzer, highlighter en blush aan.
  • Garnier BBcream in light/clair
  • MAC pro longwear concealer in NC20
  • wet n wild natural blend poeder in classic beige
  • MAC pigment in lilly-white


Tenslotte breng ik deze lipstick aan, rechtstreek vanuit de verpakking en ik dep vervolgens over mijn lippen met mijn vinger zodat de kleur wat subtieler wordt. 
  • MAC cremesheen lipstick in crosswires

En dit is dan hoe de make-up look voor overdag er komt uit te zien, heel erg neutraal, maar in het echt ook heel erg fris en mooi.


van dag- naar avond make-up look




Ik heb eerst de ogen iets donkerder gemaakt door een bordeaux oogschaduw aan te brengen in de crease.
  • NYC quatro eye shadow 815 best of broadway

Daarna is het tijd voor een andere lipstick. Ik heb hier een hele gewaade kleur, een koraal/rozige kleur en een nude kleur, allemaal van MAC, dit zijn de opties die ik aanraad omdat ze allemaal goed staan bij de ooglook.

  • MAC satin lipstick in Rebel
  • MAC cremesheen lipstick in Crosswires
  • MAC cremesheen lipstick in Creme in your coffee

Ik kies hier voor de paarsig kleur en breng deze aan op mijn lippen. Vervaag de lipstick niet, wat voor kleur je dan ook gebruikt, want anders wordt het veel minder een avond look en eerder een look voor overdag.

  • MAC satin lipstick in Rebel


Het eindresultaat van de avond make-up look.


En dit is dan mijn day to night look, de look is voor elke oogkleur geschikt en ook voor heel veel huidkleuren. Laat het graag even weten als jullie trouwens willen dat Puck en ik een back to school artikel maken met bijv. DIY's, make-up looks of outfits looks.

Xx Irene

2 opmerkingen: